Bank Spółdzielczy w Iłowie oferuje swoim Klientom możliwość łatwego, szybkiego i bezpiecznego dokonywania krajowych i międzynarodowych przekazów pieniężnych WESTERN UNION. Pieniądze można otrzymać dosłownie w kilkanaście minut po ich wysłaniu. Western Union stosuje zaawansowaną technologię elektroniczną, która umożliwia natychmiastowe wypłacenie pieniędzy w ponad 190 państwach.

Przekazy Western Union to:

  • błyskawiczna forma przekazania środków pieniężnych
  • dostępność dzięki szeroko rozbudowanej sieci agencji Western Union na całym świecie
  • prosty sposób realizacji przekazu
  • możliwość nadania i odebrania przekazu bez wypełniania formularzy
  • bezpieczeństwo przekazywanych środków

WYSYŁANIE PIENIĘDZY
Aby wysłać pieniądze wystarczy zgłosić się do centrali Banku oraz wpłacić kwotę przekazu i uiścić odpowiednią opłatę. Wymagane dane dla przekazu to:

  • Kwota przekazu,
  • Imię i Nazwisko Adresata,
  • Imię i Nazwisko Nadawcy,
  • Kraj przeznaczenia.

Po otrzymaniu Numeru Kontrolnego Transmisji (MTCN) od operatora - Nadawca sam powiadamia Adresata, np. telefonicznie o dokonaniu przekazu. Pieniądze będą dostępne w dowolnej agencji Western Union w ciągu kilku minut od momentu nadania przekazu.

OTRZYMYWANIE PIENIĘDZY
Po otrzymaniu powiadomienia od Nadawcy przekazu o dokonaniu przekazu w sieci Western Union należy zgłosić się do Centrali Banku lub do jakiejkolwiek innej agencji Western Union, podać ustnie wymagane informacje oraz przedłożyć dowód tożsamości. 

Należy podać następujące dane:

  • 10 cyfrowy numer MTCN (obowiązkowo)
  • Imię i nazwisko Adresata
  • Imię i nazwisko Nadawcy
  • Spodziewana kwota przekazu
  • Miejsce nadania przekazu

 

Przekaz w obrocie zagranicznym polega na wykonaniu zleceń płatniczych w walutach wymienialnych oraz w złotych polskich na rzecz i zlecenie klientów indywidualnych i instytucjonalnych posiadających rachunki w Naszym banku.

Rodzaje przekazów:

  • wysyłane na rzecz beneficjentów krajowych i zagranicznych na zlecenie Klientów Banku (polecenie wypłaty za granicę)
  • otrzymane na rzecz polskich beneficjentów z banków krajowych i zagranicznych (polecenie wypłaty z zagranicy)

Przelewy z zagranicy - co należy podać:

  • Bank korespondent: SGB BANK SA
  • kod SWIFT (BIC): GBWCPLPP,
  • IBAN PL XX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX XXXX (numer konta poprzedzony literami PL, razem 28 znaków)
  • dokładny adres Klienta.

Korzystając z kart bankomatowych należy pamiętać o:

  • nie zapisywaniu numeru PIN;
  • nie trzymaniu numeru PIN i karty w jednym miejscu;
  • nie udostępnianiu numeru PIN i karty innym osobom;

Zgubiona lub skradziona karta bankomatowa?

Fakt taki należy niezwłocznie zgłosić telefonicznie: +48 22 515 31 50 lub +48 828 828 828 czy też osobiście w dowolnej jednostce Spółdzielczej Grupy Bankowej lub Banku Spółdzielczego. Im szybciej zastrzeżesz utraconą kartę, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo wystąpienia strat, powstałych w wyniku jej nieuczciwego wykorzystania!